A karácsony-szilveszteri időszakra jut Magyarországon az éves virslifogyasztás egyötöde.
A Nielsen piackutató vállalat felmérése szerint a virsli magyarországi kiskereskedelmi forgalma tavaly november és ez év október vége között meghaladta a 27 milliárd forintot, ami 9 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában.
Ez a mennyiségben - a bolti eladásokat tekintve - évi 27 ezer tonnát jelent mindkét tizenkét hónapos periódusban.
Az év végi ünnepi forgalomban, tavaly november-decemberben közel 5 milliárd forintért, mintegy 5 ezer tonna virslit adtak el a boltokban, az éves mennyiség 19 százalékát.
Az ünnepi szezonban némileg olcsóbb volt az önkiszolgálással eladott virsli tavaly és tavalyelőtt is. Ennek egyik oka, hogy ilyenkor megnövekszik az élelmiszer-üzletláncok saját márkás termékei iránt a kereslet. Amíg egy kilogramm virsli mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára múlt év szeptember-októberben 982 forint volt, addig november-decemberben 970 forint.
Az önkiszolgáló eladás részaránya ugyancsak emelkedett. Ez a forma viszi el a virsli kiskereskedelmi forgalmának ma már több mint háromnegyedét, mind értékben, mind pedig mennyiségben a felmérés szerint.
A kutatóintézet figyelemre méltónak nevezi a kereskedelmi márkás termékek magas részarányát. A virsli bolti eladásából 36 százalék jutott az üzletláncok saját márkáira tavaly szeptember-októberben, mennyiséget tekintve, míg idén a hasonló periódusban már 37 százalék - tartalmazza a Nielsen összegzése.
AGROLINE