A gazdasági válság miatt mintegy 10 százalékkal csökkent tavaly a Miskolci Likőrgyár árbevétele, amely az idén várhatóan tovább mérséklődik - mondta Oroszné Prekop Erzsébet, a cég vezérigazgatója.
A tavalyi árbevétel várhatóan 2,3-2,5 milliárd forint körül alakul. A vezérigazgató úgy vélte, a gazdasági válságnak még nincs vége, ezért az ár bevétel előreláthatólag az idén is elmarad a tavalyitól, a visszaesés mértékét azonban nem kívánta megbecsülni, tekintettel a gazdasági kilátások bizonytalanságára.
A cégnél ugyanakkor a múlt év végén bővítették a cefretároló kapacitást, valamint egy új, 600 liter kapacitású főzőüst beállításával gyakorlatilag megduplázták a gyártókapacitást. A mintegy 65 millió forintos beruházást az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP) keretében valósították meg.
A vezérigazgató szerint azért vágtak bele a fejlesztésbe, mert a magyar pálinka egyre keresettebb nemcsak a belföldi, hanem a külföldi piacon is. Így ma már nemcsak a környező országokban érdeklődnek komolyan a magyar pálinka iránt, hanem például az Egyesült Államokban és Ausztráliában is.
Jelezte azt is, hogy a pálinkafőzésben egyre többen látnak üzleti lehetőséget Magyarországon, a kereskedelmi főzéssel foglalkozó vállalkozások száma a korábbi 25-30-ról rövid idő alatt mintegy 60-ra emelkedett.
Magyarországon a kereskedelmi célból előállított pálinka mennyisége évente mintegy 1,5-2,0 millió liter. Ez még mindig kevesebb, mint a bérfőzés keretében előállított, évi 5 millió liter. A kereskedelmi főzésű pálinkák fogyasztása évente mintegy 10 százalékkal nő, ezzel párhuzamosan, a bérfőzés volumene évente 10 százalékkal csökken - a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) Élelmiszerlánc-elemzési Főosztályának adatai szerint.
Az egy főre eső magyar szeszesital-fogyasztás tiszta szeszre vetítve, évente 3,0-3,5 liter körül mozog. A kereskedelmi forgalomba kerülő pálinkákból az egy főre jutó éves fogyasztás 1,5 deciliter.
AGROTREND