Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értékben 2 százalékkal emelkedett 2008. december-2009. novemberben, az előző hasonló időszakhoz képest, a Nielsen piackutató vállalat által mért 90 termékcsoportból.
Átlag felett nőtt a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül értékben például a húskészítmény, kávé, ásványvíz és gyümölcsjoghurt bolti eladása.
Ha a mennyiséget tekintjük, akkor a bolti eladásnál, 2008. december-2009. novemberben mínusz 1,5 százalékot regisztrált a Nielsen, az előző hasonló időszakkal összehasonlítva.
Figyelemre méltó, hogy értékben a forgalom növekedésének mértéke lassult. Ugyanakkor a mennyiségi csökkenés üteme javult; mivel 2007. december-2008. novemberben még 3,5 százalékkal kevesebb élelmiszert adtak el, mint egy évvel korábban.
Összességében a Nielsen által mért élelmiszer kategóriák éves kiskereskedelmi forgalma meghaladja az 1 300 milliárd forintot.
MARKETINGINFO