A húsvéti sonka mellett kitartanak a fogyasztók. Ugyanis értékben 5, mennyiségben 1 százalékkal emelkedett a sonka kiskereskedelmi eladása a tavaly március-áprilisi, ünnepi szezonban, az előző évi hasonló periódushoz képest. Többek között ezt tárta fel a Nielsen piackutató vállalat.
Két hónap alatt adták el a boltokban az éves mennyiség 21 százalékát, mintegy 3 ezer tonnát, tavaly. Értékben a márciusi-áprilisi sonka-forgalom megközelítette az 5 milliárd forintot.
Húsvéti sonkánál a vásárlások eltolódnak a hipermarketek felé. Részarányuk a szezonban jóval nagyobb, mint az év átlagában.
Sonka - mennyiségben mért - kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése 2008. november-2009. októberben és a húsvéti időszakban, 2009. március-áprilisban. Százalékban.
A teljes múlt évet tekintve értékben 4 százalékkal többet, mennyiségben 2 százalékkal kevesebbet adtak el legutóbb, mint egy évvel korábban. A piac mérete értéket tekintve az évi 26 milliárd forint felé közeledik, mennyiségi szempontból pedig 14-15 ezer tonna között mozog.
A fogyasztók egy része igyekezett fogyasztását az olcsóbb termékek vásárlásával fenntartani. Ezt a törekvést tükrözi, hogy a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár csak kis mértékben lett nagyobb. A 2008-ban mért kilogrammonként 2 287 forintról 2 329-re emelkedett tavaly.
MARKETINGINFO