A közvetlen fogyasztói tejértékesítések növelésével igyekeznek az eddigieknél több jövedelemhez jutni a tejtermelő vállalkozások a következő években – közölte Istvánfalvi Miklós, a piaci szereplőket tömörítő Tej Terméktanács (TT) elnökhelyettese egy tegnapi háttérbeszélgetésen.
Az állattartók a direkt eladásokkal a feldolgozóipari cégeket és az üzletláncokat iktatnák ki, mivel ma a termékpályán elérhető haszon náluk (leginkább a kereskedelemben) csapódik le.
A tejfelvásárlási árak ez év áprilisára 38 százalékkal estek az elmúlt év januárjához képest, miközben a fogyasztói árak csak 5 százalékkal csökkentek – érzékeltette a helyzetet a TT elnökhelyettese.
A terméktanács felmérései szerint ma a közvetlen értékesítések az 1,5 milliárd literes éves termelői tejeladások 7 százalékát teszik ki. Az arányt néhány éven belül 15 százalékra lehetne bővíteni, ez éves szinten 200 millió liternek felelne meg.
E megoldás – tette hozzá Istvánfalvi Miklós – a tejágazati piaci problémákat nem oldaná meg, de javítana a jövedelmezőségi helyzeten.
VILÁGGAZDASÁG