Tegnap ünnepelte tizenötödik "születésnapját" az adalékanyag-mentes húsipari termékeket gyártó tóalmási húsüzem. A saját erőből, banki hitel nélkül felépített családi vállalkozás a válság dacára is változatlan forgalommal üzemel, saját boltjaiban és áruházláncokban is jó áron értékesítve termékeit. A vállalat sikerének titkáról a cég vezetőjét, Kurunczi Jánost faggattuk.
A Húscsarnok Kft. sikertörténete 1993-ban, egy apró, Bosnyák téri üzlethelyiségben kezdődött. A cég tulajdonosai kezdetben húskereskedelemmel foglalkoztak, később azonban - azért, hogy jobb minőségű termékekkel tölthessék fel pultjukat - saját feldolgozóüzem építése mellett döntöttek. "Az 1994. szeptember elsején megnyitott feldolgozó nagyobb lett, mint amekkorát zuglói üzletünk el tudott tartani, ezért vetődött fel az ötlet, hogy más boltokba is szállíthatnánk termékeket" - meséli lapunknak Kurunczi János, a vállalat egyik tulajdonosa. Bár Kurunczi és sógora jelenleg három boltot működtet, saját üzleteikben csupán termékeik tíz-tizenöt százalékán sikerül túladniuk. A fennmaradó árut partnereinek - kis- és nagykereskedőknek, áruházláncoknak - értékesíti a társaság.
A tóalmási húsüzem termékei jóval drágábbak, mint az áruházláncokban kapható kommersz készítmények, de ez nem jelent gondot értékesítéskor. "Miközben sok nagyvállalat tömegáru gyártására állt rá és próbálta minél olcsóbban adni termékét, mi nagyon jó minőségű, jó áron értékesíthető élelmiszereket kezdtünk készíteni, hiszen ezekre is van fizetőképes kereslet a piacon" - magyarázza a szakember. A vállalat sikerének másik oka, hogy az üzem irányítását egy pillanatra sem engedi kicsúszni a kezéből a cégvezető. Mint mondja, éjjel-nappal az üzemben van - gyakorlatilag "bent él a cégben" - így semmi sem kerüli el a figyelmét. Ő irányítja a gyártást és a pénzügyeket, s ha visszaesést, forgalomcsökkenést tapasztal, azonnal megteszi a szükséges lépéseket. "Ha látom, hogy a termelt forgalom nem hozza meg a szükséges eredményt, számba veszem a megoldási lehetőségeket; új vevőket keresek, vagy áremelést harcolok ki meglévő partnereinknél". Utóbbi persze - főleg multinacionális áruházláncok esetén - nem könnyű feladat, ám Kurunczi szerint velük is mindig sikerül megegyezni. "Ha partnerünk nem akarja elfogadni az új árlistát, megköszönöm az eddigi együttműködést, és kijelentem, hogy nem szállítok többé az adott áruházláncba. Ha ugyanis aláírnám a szerződést, az a cégem életébe kerülne".
Magasabb áraik ellenére is keresik termékeiket
A vállalatvezető szerint az alkudozás során az is óriási előnyt jelent a Húscsarnok Kft-nek, hogy nincs - és soha nem is volt - banki kölcsönük. A feldolgozóüzemet saját erőből építették fel, a fejlesztésekhez is csupán pályázati forrásokat vettek igénybe. "Első alkalommal a Széchenyi pályázaton nyertünk vissza nem térítendő támogatást, érlelő klíma kialakítására. Ezt követően gyakorlatilag minden évben pályáztunk különböző fejlesztésekre, munkahelymegőrzésre vagy munkahelyteremtésre. Évente körülbelül öt-tízmillió forint forráshoz jutottunk: ezek nélkül nem fejlődhetett volna ennyire a vállalat" - fogalmazott Kurunczi János.
A cég a későbbiekben nem tervez építkezést vagy nagyobb fejlesztéseket, a feldolgozó belső struktúrájának fejlesztésére, a géppark folyamatos megújítására és a termelést hatékonyabbá tévő új technológiákra azonban mindenképpen költeni szeretnének.
AGROLINE