Hosszú előkészületek után a tervek szerint szeptember közepén kerül a kínai piacra a Túró Rudihoz hasonló Túró Kiittyy. Az érdeklődés komoly a termék iránt, több nagy hálózat jelentkezett a forgalmazására.
Csaknem két évig tartó előkészítés, tervezés és a gyártókapacitás megteremtése után szeptember közepén megkezdődik a speciálisan magyar édességhez, a Túró Rudihoz hasonló, csokoládébevonatos túródesszertek forgalmazása Kínában - állítják a projektben és a Peking melletti üzem kialakításában részt vevő EU-Milk Technologies Kft. ügyvezető igazgatói. Tóthfalusy Péterné és Káplár Kálmán szerint a Túró Kiittyynek keresztelt termék iránt nagy az érdeklődés. Kínai partnerük, a Zhogxing Ltd. rendszeresen szervezett gyárlátogatást a lehetséges kereskedelmi partnereknek. A mára 5000 négyzetméteressé bővített üzembe olykor 200-300 fős csoportok is érkeztek. (A gyár kapacitása jelenleg műszakonként százezer csokis desszert elkészítésére alkalmas.)
A kezdetektől eltelt két évben az ázsiai ország fogyasztóinak ízléséhez igazodó receptúra kidolgozása, a kóstoltatás, a termék tesztelése, valamint a szükséges engedélyek beszerzése folyt. Utóbbiakat végül a nyár elejére tudták hiánytalanul beszerezni. A kereslet mértékét jelzi, hogy a beruházásban többségi tulajdonnal rendelkező kínai vállalat a forgalmazás előkészítésére, az újabb kapcsolatok kialakítására 70 fős csoportot hozott létre - már csak azért is, mert néhány nagyobb lánc is jelezte: igényt tart a Túró Kiittyyre. A csokis desszert több kínai bolthálózatban megjelenik majd, köztük az Európában alig ismert, ám az országban jelentős Jenny Lou is a forgalmazók között lesz. Utóbbi érdeklődése azért is fontos - jegyezte meg az ügyvezető -, mert a lánc Kínában arról ismert, hogy a különlegességnek számító nyugati termékeket kínálja. Mindezek mellett kisebb boltokat is megkeresnek, s különösen az iskolák környéki üzletekkel kívánják fölvenni a kapcsolatot.
Az igényeket és a helyi szokásokat figyelembe véve a terméket egy nívósnak mondható változatban is piacra dobják: a fejlett ajándékozási kultúrára tekintettel egy hűtődobozzal együtt forgalmazott díszes változattal is megjelennek. Káplár Kálmán szerint az első időszakban a natúr változatot kezdik forgalmazni, ám idővel a kókuszos, gesztenyés, barackos és szamócás ízesítést is felveszik a kínálatba.
Mint arról korábban beszámoltunk, 2007 szeptemberében az alig egy hónapos múltú vállalat egy pekingi kínai-magyar gazdasági fórumon tudott együttműködési szerződést kötni jelenlegi partnerével, ráadásul az Eximbank támogatását is sikerült megnyernie. A megállapodás aláírása előtt három évvel indultak a megbeszélések a kínai partnerrel, miután az ázsiai társaság jelezte, belefogna a tejtermelésbe (ez volt az együttműködés eredeti alapja). Ennek eredményeként tízezer tehénből álló holstein-fríz állományt hozott létre. Az már a tárgyalások elején felvetődött, hogy ne csak tejet, hanem magasabb feldolgozottsági szintű, Kínában lényegében ismeretlen termékeket is gyártsanak és fogalmazzanak. Ezzel kapcsolatban több itthoni vállalatot is megkerestek, ám sehol sem láttak fantáziát a kínai üzletben, ezért hozták létre végül a saját céget, amelynek négy magánszemély, Kovács Árpád, Pusztai Dezső és a két ügyvezető a tulajdonosa. Ilyen előélettel fordultak az Eximbankhoz, s amikor az egyeztetések érdemi részhez érkeztek, az Eximbank felkérte a Magyar Exporthitel Biztosítót a kínai partner átvizsgálására. Utóbbi három hónapos "szemlézés" alapján végül is fantáziát látott az ügyletben, ezek után állt az Eximbank a beruházás mögé.
NÉPSZABADSÁG