Címlap

Bejelentkezés


A joghurt bejön: 67 tonnát ettünk egy év alatt

Rovat(ok):

A joghurtfogyasztás 5 százalékkal emelkedett Magyarországon a 2008 szeptembere és 2009 augusztusa közötti évben, meghaladva a 67 ezer tonnát, miközben a termék ára csökkent.

A Nielsen piackutató vállalat adatai szerint a vizsgált időszakban több mint 35 milliárd forintért adtak el joghurtot, így értékben 3 százalékkal bővült a piac. A gyümölcsjoghurt 29 milliárd forint feletti bolti eladásával a piackutató által mért élelmiszerek forgalom szerinti rangsorában a tizenegyedik, megelőzve például a tejfölt, a sós "rágcsálnivalót" és a tésztát.

A joghurtfogyasztást növelte, hogy a magyar kínálatban 90 új termék jelent meg az elmúlt évben, ezzel bővült az olcsóbb cikkek választéka, és terjednek a kereskedelmi márkák is.

A gyümölcsjoghurtból a kiskereskedelemben négy és félszer annyit adtak el, mint a natúrból: utóbbiból az éves értékesített mennyiség közel 12 ezer tonna volt, míg a gyümölcsjoghurtból meghaladja az 55 ezer tonnát.

Gyümölcsjoghurtból az eladott mennyiségből, egyik évről a másikra 72 százalékról 76-ra emelkedett a legkisebb, 0-200 gramm közti szegmens részaránya. A kis kiszerelésű termékek növekedését az mozgatja, hogy bővült az úgynevezett multipack termékek kínálata: javarészt négy vagy nyolc cikkelemet csomagolnak egybe.

2008 szeptembere és 2009 augusztusa között csökkent a joghurtok ára az olcsóbb, márkázott termékek forgalmának növekedése miatt. Míg egy kilogramm gyümölcsjoghurt 2007 július-augusztusban átlagosan 504 forintba került, rá egy évre pedig 536-ba, addig idén csak 518 forintba. A natúr joghurt átlagára a 2007 július-augusztusi, kilogrammonként 470 forintról egy év alatt 550-re ugrott, míg az idei hasonló periódusban 522 forintot regisztrált a Nielsen.

A joghurtok jellemző eladáshelye a modern, 400 négyzetméteresnél nagyobb bolttípus. A főleg diszkontot és szupermarketet magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres és a 2.500 négyzetméternél nagyobb hipermarketre jut a mennyiségi eladások 77 százaléka natúr, és 71 százaléka gyümölcsjoghurtból. A tendencia mindkét termékcsoportban növekedést mutat a nagyobb üzletek irányában.


AGROLINE