Az agrárminisztérium szerint eddig sem voltak veszélyben a közösségi marketingre szánt pénzek
Napokon belül megoldódhat a Magyar Bormarketing Nonprofit (MBM) Kft. körüli bonyodalom: a Világgazdaság úgy értesült, hogy a kijelölt határidő, vagyis december 15-e előtt hozzájuthat a szervezet a működéséhez szükséges pénzhez.
Az MBM pénzzavara akkor kapott nyilvánosságot, amikor novemberben előbb öszszes munkatársa, majd Nemes Richárd ügyvezető is benyújtotta a felmondását.
Az országos és regionális borászszervezetekből álló tulajdonosi kör múlt heti rendkívüli gyűlése után intézett felhívást Gráf József agrárminiszterhez azzal, hogy amennyiben december 15-ig nem jutnak a szakmai előkészítésre és koordinációra fordítható összeghez, ellehetetlenül a szervezet működése.
A 2005 májusában alakult MBM a forgalomba hozatali járulék (literenkénti 8 forint) marketingre fordítható részének (jelenleg ez 60 százalék) felhasználását koordinálja, kiegészítve a közösségi bormarketing odaítéléséről döntő Bormarketing Bizottság, illetve az Agrármarketing Centrum tevékenységét.
A korábbi években közhasznú társaságként működő szervezet ettől az évtől közbeszerzési pályázat útján nyerhette volna el a feladatai ellátásához szükséges forrást, amely a bormarketingre szánt (az év végéig 1,6-1,8 milliárd forint) összeg öt százaléka.
A pályázatot azonban nem írták ki, ennek a hátterében információink szerint részben az Agrármarketing Centrum és az MBM közötti jogértelmezési viták álltak. Tény, hogy a kft. nem jutott hozzá az összeghez, így komoly pénzügyi zavarba került, saját alkalmazottai bérét sem tudta kifizetni.
VILÁGGAZDASÁG